maandag 15 september 2014

knorretjes

Zondag zijn we naar de knorretjes dag geweest zoals mijn Dochter het noemde.
Het viel ons wat tegen eigenlijk, je kon niet zo heel veel zien van de knorretjes.
De enige varkentjes die je echt kon zien en aanraken waren de 3 biggetjes.
Voor de rest bij beide boerderijen alleen door een raampje kijken naar
de knorretjes. Yep we zijn naar twee geweest omdat de eerste eigenlijk al in een
15 min hadden bekeken. Dus compleet niet wat we hadden verwacht eigenlijk, misschien zijn
we verwend met het kijken bij de koeien waar je wel overal mag kijken en komen.
We hebben nog even staan praten met een varkenshouder en die vertelde 
dat de reden hiervan is dat het te maken heeft met de hygiƫne.
Blijkbaar zijn varkens heel vatbaar voor ziektes enz.
Maar uiteindelijk ging het ook om de kinderen en die hebben het
best naar hun zin gehad.  
 

Er zou een maisdoolhof zijn, maar die was ook wel heel kort of eigenlijk
kon je het geen doolhof noemen. Je liep erin kwam bij 3 kleine knorretjes
en je liep de andere kant er weer uit. : - 0
Best jammer eigenlijk maar wel leuk kliekje opgeleverd je staat tenslotte
niet altijd tussen het mais. : - )


Je kon bij de laatste boerderij het hele proces van de varkens zien. Wel via een
raampje ja dat weer wel. Van hoe ze heel klein zijn tot aan hele grote varkens.
Eigenlijk vindt ik het niet eens leuk om te vertellen laat staan dat ik er foto's van
 wilde maken. Het was allemaal heel netjes de dieren werden goed verzorgd
dat allemaal wel. Maar het idee dat ze uit eindelijk op je bordje
belanden vond ik eigenlijk toch wel heel zielig. Tis de wereld waar we in leven
dan toch, en ook heel anders dan even kijken naar de melkkoeien.
Gelukkig is vlees eten niet echt zo mijn ding maar daar red ik deze knorretjes niet mee.
 

Dus vandaar ook alleen deze twee foto's van de knorretjes die de kinderen
even konden aaien. Je zou ze zo meenemen wat een snoetjes.
Waarop mijn dochter zei dat kan toch niet mamma ze worden heel groot hoor!
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten