dinsdag 21 oktober 2014

pumkin soup pompoen soep

 
 
Van het weekend heb ik pompoenen soep gemaakt. Eigenlijk nog nooit gemaakt
of gegeten en dacht laat ik het toch maar eens maken. Vond het recept ook heel mooi
passen bij het thema Halloween. Ga het recept zeker maken voor 31 oktober want hij smaakte
heerlijk.  Het volgende recept heb ik gebruikt en een beetje aangepast
 met mij eigen dingetjes erbij in. ; - )



 
Pompoensoep 4 personen
 
Milde olijfolie
 
peper en zout
heb ik niet gebruikt is als extra toevoeging voor de smaak

bouillon  blokje
 
peterselie  (vers)
 
1 oranje pompoen (+- 450 g)
 is na verwijderen van de zaden en draadjes.
 
150 g wortelen
 
1 ui
 extra: 
2 sjalotjes
1 rode ui
 
zoete rode puntpaprika
2 zoete appels
 
1 teentje knoflook
(maar als je er van houdt iets meer)
 
3/4 l gekookt water
ik doe dit altijd naar eigen gevoel wil niet te dikke soep eten dus
ik heb iets meer gebruikt.
 
crème fraiche
 
Snij de pompoen in parten en haal de pitten en draden eruit en snij de pompoen
in stukjes. ( ik heb de harde buiten kant geschild maar
je kan dit ook gewoon laten zitten en mee koken.) Maak de wortels  en paprika
 schoon en snij deze in stukjes. Schil de appels en snij deze in stukjes.
Snij de uien in stukjes en fruit deze in olie op matig vuur. 
Als de uien glazig worden mag de knoflook erbij in en de paprika.
Even mee bakken en doe dan vervolgens het koken water erbij in,
het bouillon blokje, pompoen, wortels en de appels.

 Laat en ongeveer 20 mintuten zachtjes doorkoken tot alles zacht is.
Haal de pan van het vuur en meng alles met een staafmixer tot een gladde soep.
Even proeven of het naar smaak is anders nog wat peper en zout toevoegen.
Schenk de soep in gezellige kommetjes en doe er een beetje crème fraiche in en
als versiering een plaatje peterselie.

Eetsmakelijk!!!

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten