zaterdag 27 september 2014

Prinses op de erwt

Arwen  als fotomodel ; - )

Vandaag is mijn zoontje naar een verjaardag feestje geweest van zijn vriendinnetje.
Voor haar moesten we natuurlijk wel even een leuk cadeautje bedenken.
We hoefden niet lang te zoeken, ik liet Liam op de site Eloleo Prinses op de erwt zien.
Ik kwam dit al een tijdje geleden tegen en heb het opgeslagen op de computer, om
met dit idee natuurlijk wat te gaan doen. Nu was dat moment er want Liam
vond het een erg leuk cadeau om te geven. De naaimachine kwam weer van zijn plek om
bezig te gaan om dit leuke setje te maken.

Ben begonnen met de matrasjes te maken ik heb er in totaal 8 gemaakt, met
als voering vlieseline ertussen. Dekentje, kussen, trapje en zakje voor de erwt
gemaakt. Het erwtje kun je van wolvilt maken, door de wol nat te maken
en tussen je handen te nemen en te draaien maak je zo een bolletje. Maar ik had
in onze knikkerbak nog een mooie groene knikker liggen. ; - )
Op de site van Eloleo vindt je meer links met ideetjes om het setje zelf te kunnen maken.

 
 

De poppetjes zijn flip flop poppetjes, dat wil zeggen dat ze aan twee kanten
te gebruiken zijn. En in dit geval dus ogen open en ogen dicht. Ik heb net als Eloleo
de poppetjes gebruikt van het boek "De prinses zonder koninkrijk". Het is overings
niet zo moeilijk als ze zegt vindt ik zelf maar je moet wel handig zijn om dit te kunnen doen.
Je moet inscannen, de plaatjes op de computer bewerken tot dezelfde formaat en op
 Transferpapier printen. Op katoen strijken en rondom zigzaggen en overige stof
rondom wegknippen. Maar wel mee eens het is een cadeautje dus kan er geen honderd
van maken. Net als Eloleo vond ik dit een stuk sneller werken dan zelf ook nog
eens twee poppetjes zelf moeten maken.


 
Mijn dochter was al helemaal verliefd op het setje en vond het dan ook niet erg
dat ze even als model mocht staan met het setje. Ik had er al rekening mee gehouden
dat zij natuurlijk ook een setje wilde voor haar zelf.  Ga ik van de week nog maar
even aan de slag voor nog een setje en misschien nog wel 2 extra setjes. Je weet
nooit waar ze van pas komen. ; - )
 

Het cadeautje is goed ontvangen door de jarig, dus naar mijn idee goed geslaagd.

Prettige zondag! -X-
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten